Dobre i złe metody kontaktu- call center

firm zewnętrznych prowadzących tego typu usługi.Wikipedia: Termin SIMSystem informacji marketingowych (SIM) - sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół osób, urządzeń oraz procedur stworzonych w celu zapewnienia uporządkowane

Dobre i złe metody kontaktu- call center Firmy typu dają możliwość prowadzenia badań i rozmów telefonicznych opierając się o własne skrypty do prowadzenia statystyk. To świetna możliwość dla mniejszych biznesów, szukających firm zewnętrznych prowadzących tego typu usługi.

Wikipedia: Termin SIM

System informacji marketingowych (SIM) - sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół osób, urządzeń oraz procedur stworzonych w celu zapewnienia uporządkowanego dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych. To metoda ciągłego planowania, zbierania i przechowywania oraz analizy danych.

System informacji marketingowej ułatwia podejmowanie dwóch kategorii decyzji: programowanych i nieprogramowanych. SIM powinien być okresowo weryfikowany w celu oceny wartości dostarczonych informacji i sformułowania zapotrzebowania na nowe informacje. Wyniki badań marketingowych i informacje uzyskane z systemu informacji marketingowej są względem siebie komplementarne. Ze względu na potrzebę sprawnego przetwarzania dużej liczby danych, SIM funkcjonuje zazwyczaj przy wykorzystaniu

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_informacji_marketingowych


Kontakt z klientem

Kontakt z klientem jest bardzo ważny, ale tylko jeżeli jest faktycznie potrzebny i pożądany. Nikt bowiem nie lubi, gdy podczas niedzielnego obiadu dzwoni przedstawiciel firmy, której nie lubimy i pyta o bardzo dziwne rzeczy. Dlatego sposób komunikacji, dobór odbiorców oraz skrypt rozmowy jest bardzo istotny dla nadania sensu takim telefonom.

Poprzez telefon wykonuje się także badania statystyczne, zwane po prostu badaniami telefonicznymi. Takie statystyki wykorzystywane są później w ogólnie pojętym marketingu oraz udostępniane zewnętrznym firmom. Firmy wykorzystują podane statystyki, aby zdecydować o kolejnym produkcie czy nowej usłudze, tkórą zamierzają wprowadzić na rynek.


Czas i sama rozmowa

Skrypt dla konsultanta telefonicznego powinien zawierać pewne podstawowe informacje o tematyce rozmowy z klientem, lub ankietowanym. Nie można wrzucić pracownika 'na żywioł', ponieważ w większości przypadków z takiej rozmowy nic nie będzie. Skrypt to podstawa, ale nie powinien stanowić ograniczenia dla konsultanta, a postępowanie niezgodnie z nim, nie powinno być karane, zwłaszcza jeżeli rozmowa zakończyła się sukcesem.

Często na nasz numer prywatny dzwonią ankieterzy z firm marketingowych, aby zadać kilka pytań odnoście nowości rynkowej, promocjach itp. Jeżeli mamy czas warto na te parę pytań odpowiedzieć. W końcu nie próbują nam niczego sprzedać, a jedynie zbierają pewne dane. Oczywiście wiele zależy od czasu w którym taki telefon otrzymamy, ponieważ telemarketerzy mają straszne wyczucie czasu.



© 2019 http://www.kolektory.katowice.pl/