Auta do remontu - co robić?

yty w warsztacie, nasz samochód nie powróci do normalnej sprawności i nie będziemy mogli z niego komfortowo korzystać, co często może być dla nas całkiem sporym problemem. Zamiast więc zastanawiać się nad naprawą auta, trzeba od r

Auta do remontu - co robić?

Czy warto oszczędzać na naprawie samochodu?

Naprawy samochodów bywają czasem dość kosztowne, jednak są to usługi, z których nie sposób zrezygnować. Jeśli odmówimy sobie wizyty w warsztacie, nasz samochód nie powróci do normalnej sprawności i nie będziemy mogli z niego komfortowo korzystać, co często może być dla nas całkiem sporym problemem. Zamiast więc zastanawiać się nad naprawą auta, trzeba od razu zacząć działać i oddać nasze auto do mechanika, a jeśli okaże się, że naprawa będzie droga, nie powinniśmy oszczędzać. Zawsze części lepszej jakości oraz fachowa praca będą kosztować więcej, więc powinniśmy być na to przygotowani. Lepiej nie starać się znaleźć taniego warsztatu, ponieważ w takich miejscach często nasz samochód będzie skazany na jeszcze większe usterki.


Różne typy wycieraczek

Wycieraczki przegubowe - (potocznie klasyczne lub tradycyjne) - starszy typ wycieraczek, stosowany w starszych samochodach. Są to wycieraczki, które posiadają metalowe stelaże z przegubami, które spełniają rolę równomiernego dociskania pióra do szyby, tak aby równomiernie zbierały wodę z każdej części szyby. Ich wadą jest głośniejsza praca w porównaniu do wycieraczek nowszego typu.

Wycieraczki bezprzegubowe - (potocznie płaskie) - obecnie stosowany typ wycieraczek, w które są zaopatrywane fabrycznie nowe samochody. W porównaniu do klasycznych wycieraczek przegubowych pozbawione są ruchomych elementów, czyli stelażu z przegubami. Takiego typu wycieraczki, oprócz lepszego wyglądu łatwiej jest oderwać od szyby podczas mrozów i są mniej narażone na korozję. Ich podstawową wadą jest wysoka cena w stosunku do wycieraczek starszego typu.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wycieraczka


Potencjometr - co to takiego?

Potencjometr (rezystor nastawny) ? występujący w postaci pojedynczego elementu, regulowany dzielnik napięcia. Potencjometr posiada trzy wyprowadzenia, odpowiadające wyprowadzeniom dzielnika napięcia. Dwa z nich połączone są ścieżką o stałym oporze. Trzeci połączony jest ze ślizgaczem, którego położenie na ścieżce można regulować. Ścieżkę oporową wykonuje się z węgla, cermetu, tworzyw sztucznych lub zwojów drutu oporowego.

Potencjometr działa na zasadzie klasycznego dzielnika napięcia. Typowym zastosowaniem potencjometrów jest regulacja prądu lub napięcia w urządzeniach elektrycznych np. głośności w sprzęcie audio, ale także w przemyśle i komunikacji (regulacja prędkości obrotowej silników, na przykład tramwajowych).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Potencjometr



© 2019 http://www.kolektory.katowice.pl/