A ty co robisz dla swojej urody?

stwo ośrodków tego typu właściwie w każdym mieście, a okazuje się, że zapotrzebowanie na tego typu usługi jest pomimo to o wiele większe. Co sprawia, że wizyta w salonie kosmetycznym to tak chętnie wybierana przez kobiety rozrywka

A ty co robisz dla swojej urody?

Salony kosmetyczne ? dlaczego ich popularność z roku na rok rośnie?

Wiele osób zastanawia się nad fenomenem, który dotyczy branży kosmetycznej. W ostatnich latach powstało mnóstwo ośrodków tego typu właściwie w każdym mieście, a okazuje się, że zapotrzebowanie na tego typu usługi jest pomimo to o wiele większe. Co sprawia, że wizyta w salonie kosmetycznym to tak chętnie wybierana przez kobiety rozrywka? Dlaczego klientami takich gabinetów coraz częściej są także mężczyźni? Jak się okazuje, wizyta w salonie piękności to nie tylko szansa na zmianę swojego wyglądu. Specjalistyczne zabiegi pozwalają co prawda na całkowitą przemianę własnego wyglądu, wygładzenie zmarszczek czy usunięcie innych defektów, ale nieraz główną przyczyną wizyty u kosmetyczki jest chęć prawdziwego odpoczynku. Relaks w salonie spa to dla wielu osób idealny sposób na usunięcie stresu.


Problem z ?pomarańczową skórką?

Cellulit to bardzo często spotykana przypadłość. Niestety boryka się z tym problemem zdecydowana większość kobiet, właściwie w każdym wieku. Nie udało się dotąd wymyślić metody, która pomagałaby skutecznie zapobiec tak zwanej ?pomarańczowej skórce?. Jak z nią walczyć? Co zrobić, aby się jej pozbyć? Można skorzystać z wielu różnych preparatów, które są dostępne nawet w drogeriach. Jednak ich działanie jest dość mało skuteczne w porównaniu ze specjalistycznymi zabiegami, którym można poddać się w salonach kosmetycznych. Coraz częściej w ofercie gabinetów kosmetycznych znajdziemy usługi związane właśnie z usunięciem cellulitu. Jest to na pewno jedyna skuteczna forma rozwiązania tego przykrego problemu z brakiem elastyczności skóry.


Historia szamponu do włosów

Słowo "shampoo" pochodzi od nazwy tradycyjnego perskiego i hinduskiego masażu włosów z użyciem wyciągów z ziół, a do Europy trafiło dzięki żeglarzom.

Jeszcze na przełomie XIX i XX wieku do mycia głowy wykorzystywano szare mydło, które z uwagi na zasadowy odczyn miało niekorzystny wpływ na włosy - stawały się matowe i trudne do rozczesania. Aby temu zapobiec, stosowano dodatkowo środki o odczynie kwaśnym, np. ocet.

W 1903 r. Hans Schwarzkopf wprowadził na rynek pierwszy szampon w proszku rozpuszczalnym w wodzie, który dzięki niskiej cenie (20 fenigów za saszetkę) szybko zyskał popularność. W 1908 r. asortyment Szwarzkopfa obejmował już szereg szamponów na bazie jajek, dziegciu i rumianku. Od 1909 r. szampony w proszku produkowano w USA - puszka produktu Canthrox kosztowała 50 centów i wystarczała na 15 myć. Według producenta szampon miał zapobiegać łupieżowi, wypadaniu włosów oraz siwieniu.

W 1927 roku, już po śmierci Swarzkopfa, jego firma wprowadziła na rynek pierwszy szampon w płynie, który natychmiast stał się rynkowym przebojem. W kolejnym roku firma opatentowała pierwszą odżywkę do włosów o nazwie Szwarzkopf Haarglanz.

Na lata 40. XX w. przypadł dalszy rozwój rynku szamponów. W USA pojawił się Lustre-Creme - do jego reklamy producent zatrudnił m. in. Marilyn Monroe i Elizabeth Taylor. Slogan reklamowy brzmiał: "cztery na pięć gwiazd Hollywoodu używa Lustre-Creme". Tymczasem w 1949 r. w sprzedaży pojawił się Schauma Swarzkopf, a jego nazwa (niem. Schaum - piana) stała się w RFN synonimem szamponu.

Pierwszy polski szampon w płynie został wyprodukowany w latach 60. XX wieku - nosił nazwę Finezja, a jego producentem była firma Miraculum z Krakowa. Następnie na rynku pojawił się znany do dziś szampon dla dzieci Bambino. 1


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szampon



© 2019 http://www.kolektory.katowice.pl/